Hogyan is készüljünk fel jól a böjtre?

A rendszeres böjt része az egészséges életmódnak. A gyógyító böjtöt más méregtelenítő eljárásokkal is lehet kombinálni, ám a kúra csak komplex kezeléssel (böjt + mozgás + reformétrend + salaktalanítás) hozhat állandó és hosszú távú eredményeket.

Egy 9 napos böjthöz legalább 5 napos előkészület és ugyanennyi felépítő idő tartozik. Ezek összeállítására legalább annyi időt kell szánni, mint magára a böjtre. Érdemes tehát már otthon elkezdeni a felkészülést a böjtre illetve még a kúra után is folytatni a felépítő napokat.

A leépítő diéta célja többek között, hogy rendszert vezessen be az étrendbe, a napi ötszöri étkezés hangsúlyozásával. Ezáltal a vércukor szint egyenletes marad és kevésbé alakul ki éhségérzet. A leépítő étrend fontos, mert felkészíti a szervezetet a következő napok szilárd ételtől mentes méregtelenítő napjaira. Betartásával elkerülhetők a böjt esetleges mellékhatásai. A leépítő diéta során fokozatosan kevesebb állati eredetű és  egyre több növényi eredetű  táplálékot viszünk be. A sok gyümölcs és saláta rost-, vitamin- és klorofilltartalma megkezdi a test finom ráhangolását a következő böjti napokra.

Fontos, hogy a böjt előtti napokon már könnyített étkezéssel táplálkozzon, csak vegán, ne fogyasszon már húst, fehér cukrot, fehér lisztet, alkoholt, kávét, cukrozott üdítőt, bolti gyümölcsleveket, hogy a böjt ne sokkhatásként érje a szervezetet.

A felépítő szakaszban fontos a folyadék és a szilárd táplálék elkülönítése. Mindig étkezések között kell sokat inni, evés közben tilos! Továbbra is jelentős mennyiséget kell fogyasztani vízből, gyógyteákból, higított levekből, turmixokból. A felépítő diéta szintén sok friss gyümölcsöt és zöldséget  és egyéb nyers táplálékot tartalmaz, természetesen növekvő adagokban.

Egy böjti nap fölépítése

  • 8:00-8:30             Reggeli
  • 9:00-10:00           Szabad program, javasolt a mozgás, masszázs, szauna, gőz
  • 10:00-10:15         Tízórai
  • 10:15-12:30         Szabadtéri mozgásos program, séta
  • 12:30-13:00         Ebéd
  • 13:00-15:00         Kötelező pihenő. Ezt érdemes nagyon komolyan venni, hiszen a szervezet ekkor dolgozik a legaktívabban, az erre az időszakra beütemezett regenerációs, pihenő időszak csodákat művel!
  • 15:-15:15             Uzsonna
  • 15:15-18:00         Szabad program, javasolt a mozgás, masszázs, szauna, gőz
  • 18:00-18:30         Vacsora

Méregtelenítés-salaktalanítás
A vastagbél tisztítása minden böjtnél kulcsfontosságú, mert ott nagyon sok méreganyag halmozódik fel. Ehhez valamilyen természetes növényi hatóanyagot érdemes bevetni, pl. Szenna levél tea fogyasztását, késő este, 22.00 óra körül. Egy bögrényi gyógytea elfogyasztása elegendő és nagyon hatásos. Hatása kb. 5-6 óra múlva jön, így átaludható az éjszaka.

Folyadék fogyasztás
Kiemelten fontos a sok folyadék fogyasztása, a napi adag 20 testsúly kg-onként min. 1 liter víz, ami szénsavmentes ásványvíz vagy gyógytea lehet. A fokozott folyadék bevitel segíti a méregtelenítést, hogy a sejtek kellően hidratáltak legyenek és a méreganyagok kiürüljenek a szervezetből.

Citrom fogyasztása egész nap lehetséges, bármikor, bármennyit. A citrom ugyan kissé savas kémhatású, de a gyomorsavval érintkezve lúgos közeget alkot, ezért nagyszerű lúgosító.

Teák, gyógyteák folyamatosan fogyaszthatók, méregtelenítő-vértisztító hatásúak pl a menta, borsmenta, cickafark, kamilla, mályva, zsálya, csalán. A hibiszkusz, a csipkebogyó, a gyömbér frissítenek és az immunrendszert is erősítik.

dreamstime_xxl_36027475

Kategória: Nincs kategorizálva | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?