Miként lehetsz eredményes a diéta, tisztítókúra vagy életmódváltás során?

Bármibe is fogunk, érdemes tisztában lenni néhány alapvető fontosságú dologgal.

  • a megfelelő alvás az egészség alapja, mivel alvás közben regenerálódik  szervezet
  • egészséges bélflóra nélkül szinte mindegy, mit eszünk, úgysem tudja a szervezetünk megfelelően felvenni a tápanyagokat
  • az ember természetes lételeme a mozgás, amely alkati és életkorbeli adottságok szerint eltérő intenzitásban ajánlott
  • a mozgás egy passzív változata, a masszázs sokat segíthet a mozgás megkezdésében és az egészség helyreállításában, megőrzésében
  • kutatások bizonyítják, hogy sporttal a táplálkozási hibák csak időlegesen elfedhetőek, de a következményektől nem ment meg önmagában a mozgás
  • önmagukban a táplálék kiegészítők sem tudják pótolni és kiküszöbölni a legnagyobb táplálkozási hibákat
  • a valódi bio élelmiszerek vitamin, ásványi anyag, tápanyag tartalma többszöröse a nagyüzemi kemikáliákkal szennyezett táplálékoknak
  • az egészséget támogató, jó szokások beépítése az életvitelünkbe, akár apró lépésenként is tartósabb eredményeket hoznak mint a nagy kampány váltások  erős visszaesésekkel

1. alappillér: Pihentető alvás elérése!

  • A mozgás, a sport és a meditációk kombinációi a leghatékonyabb természetes segítségek az alvás helyreállításában.
  • Mozgás, sport: Aki fizikailag elfáradt és úgy dől az ágyba mint a fadarab annak többnyire nincs gondja az elalvással.
  • Aki tud meditálni, az tud aludni is, mivel mindkettőnek hasonlóak az akadályozó tényezői, fizikai és lelki síkon egyaránt.

2. alappillér: Kiegyensúlyozott táplálkozás

  • A tápanyagfelvétel alapja a bélflóra rendezése, felépítése minőségi probiotikummal. A bélflóra regenerálása önmagában több hónapos, akár fél éves folyamat is lehet. Bélflórát romboló legfontosabb hatások: Antibiotikumok egyetlen kúra óriási rombolást végez, egyéb gyógyszer mellékhatások, hasmenéses betegségek (részben a bélflóra gyengeségét is jelzik) 
  • Cukor túlzott fogyasztása:  a hozzáadott cukrot célszerű fokozatosan teljesen kiiktatni az életünkből, ez természetellenes, mesterséges, bő 100 éves emberi csinálmány, a többi kémiai édesítővel egyetemben.
  • Glutén túlzott fogyasztása, elsősorban a túlnemesített búza, túlfinomított lisztjének kerülése, kiiktatásamás és teljes kiőrlésű, vagy egész gabonákra cseréléssel – barnarizs, köles, árpa, hajdina, rozs, zab.
  • Telített zsírsavak túlzott fogyasztása, elégtelen telítetlen (omega, 3-6) zsírsav bevitel, a margarinokat, a kémiai és hőkezelt olajokat életmentő elfelejteni. A jó zsírsavak legfontosabb forrásai a hidegen sajtolt olajok hőkezeletlenül, és az olajos magvak.  A magvak a nassolók számára is hasznosabb alternatívák lehetnek, mint az édességek. A magas ásványi anyag és mikro tápanyag bevitel érdekében is érdemes rájuk figyelni.
  • Kevés friss és jó tápanyagtartalmú zöldség és gyümölcs fogyasztásaMinél több szezon szerinti friss, nyers bio zöldség fogyasztása legalább napi egy marékkal, téli időszakban célszerű csírákkal kiegészíteni.
  • A tejet az európai lakosság jelentős része (40-60% kutatásonként eltérő adatok) genetikailag nem tudja megemészteni, az erjesztett tejtermékekkel már nagyobb arányban megbirkóznak a pocakok.

3. alappillér: Rendszeres MOZGÁS

  • Korunknak, alkatunknak, pillanatnyi egészségi állapotunknak, lakóhelyünknek, kedvünknek megfelelő rendszeres mozgásforma választása.
  • Fiatalon és egészségesen intenzívebb, idősebben kímélőbb mozgásformák kiválasztásában érdemes szakember tanácsát kérni és megérzéseinkre hallgatni.
  • A mozgás passzív, alternatív változata a masszázs. Sokat segíthet a mozgás megkezdésében, főként a nagyobb súllyal, vagy mozgást korlátozó betegségben szenvedők esetében, de mindenki számára hasznos.  
  • A természetben végzett mozgás dupla hatékonyságú, mivel a testen túl a lelket is tölti, persze ez sokak számára napi szinten nehezen megvalósítható, de legalább időszakosan fontos a természetben is jelen lennünk.

Forrás: www.csikungutja.hu

Kategória: Nincs kategorizálva | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?